Beheer en onderhoud van uw huisstijl

Nadat er een nieuwe huisstijl is geïmplementeerd in uw organisatie is het de uitdaging om voor een consistente uitstraling te zorgen in een continu veranderende omgeving. De kans is aanwezig dat het merk vervaging oploopt na verloop van tijd. Daarom is het belangrijk om uw huisstijl actief te beheren en onderhouden. Organisaties die dit doen hebben bewezen beter te presteren. Bovendien heeft een consistent doorgevoerde huisstijl een positief effect op de herkenbaarheid van uw organisatie. Het zorgt voor een goede eerste indruk op medewerkers, klanten en andere doelgroepen. 

Begin al tijdens de implementatie met onderhoud van uw huisstijl

Het onderhouden en beheren van uw huisstijl management moet efficiënt, eenvoudig en betaalbaar worden. Dit begint al tijdens de implementatie van uw huisstijl. De keuze voor onderhoudsvriendelijke materialen en technieken moeten de total costs of ownership (TCO) van uw huisstijl aanzienlijk verlagen. Het is soms voordeliger om voor duurder materiaal te kiezen als dat minder kosten met zich meebrengt in het onderhoud. Het toepassen van uw huisstijl moet zo eenvoudig en laagdrempelig mogelijk zijn. Leg tijdens de implementatie duidelijke regels en procedures, zodat de huisstijl door uw collega’s op de juiste manier wordt toegepast. 

Het CI-Control is ontwikkeld voor het management van fysieke huisstijldragers. Het is een online brandportal die ervoor zorgt dat iedereen de huisstijl op de juiste wijze toepast. Met de CI-Control zal uw merkbeleving optimaal blijven, ook in een veranderende omgeving. Het beheren en onderhouden van een huisstijl wordt eenvoudig met de CI-Control. 

Maak van uw medewerkers merkambassadeurs

Medewerkers zijn het visitekaartje van uw organisatie. Zij leveren een bijdrage aan de algehele merkbeleving door de huisstijl in de praktijk toe te passen. Daarom is het belangrijk om intern te communiceren waar uw merk voor staat. Medewerkers die consistent de huisstijl in praktijk brengen zullen een bijdrage leveren aan de uitstraling van uw merk. Maak van uw medewerkers merkambassadeurs door ze te faciliteren in het goed toepassen van de huisstijl. Maak van uw merk een krachtig merk door een consistentie en uniformiteit in alle merkuitingen. Dit betekent dat u ook na de implementatie van de huisstijl voldoende aandacht moet besteden aan uw hijsstijl. Betrek uw medewerkers daarin om ervoor te zorgen dat de huisstijl niet verwaterd. Medewerkers kunnen u helpen om een consistente huisstijl door te voeren. Wilt u graag meer horen van experts die uw bedrijf kunnen helpen? Neem dan eens een kijkje op deze website.