Linkbuilding uitbesteden

Autoriteit is een van de 3 pijlers van zoekmachine optimalisatie, kortweg SEO. Dus hoe belangrijk jouw website is in de ogen van de zoekmachines. Die autoriteit verhoog je met linkbuilding. Het woord geeft het al een beetje weer: opbouwen van externe verwijzingen (links) naar jouw website / webpagina. Heb je hier nog niet veel ervaring mee? Linkbuilding uitbesteden raden we je dan absoluut aan. Het is een onmisbaar als je wilt scoren in Google.

Wat is linkbuilding?

Hierboven vertelden we al in het kort wat linkbuilding inhoudt. Wanneer je linkbuilding gaat uitbesteden plaatsen specialisten links op andere websites welke verwijzen naar jouw webpagina. Dat kan de homepagina zijn, maar elke andere belangrijke plek op jouw website. Het moet dan wel gaan om relevante links. Dus die overeenkomen met wat jij aanbiedt. Ben je actief en de autobranche? Dan wil je dat je genoemd wordt op overige websites die ook te maken met hebben met auto’s of gerelateerd daaraan. Een link op een webpagina wat gaat over vaatwassers heeft dan weinig nut.
Google en andere zoekmachines zien die links van andere webpagina’s naar jouw site als stemmen. Als je veel relevante stemmen krijgt, krijg je ook meer waardering van de zoekmachines. Gevolg: een betere positie in de zoekresultaten dan je concurrenten. Onderaan de streep is SEO wel meer dan dit, maar het is zeker een belangrijk onderdeel.

Waarom linkbuilding uitbesteden?

Vroeger – zo’n 10+ jaar geleden – was linkbuilding uitbesteden niet zo nodig. Dat kon je allemaal prima zelf doen, omdat de spelregels nog veel soepeler waren. Nu is dat anders. Het is echt een specialistisch werk geworden en het draait meer dan ooit om relevantie. Specialisten kunnen ook een heel goed linkprofiel voor je opbouwen en weten ook precies waar op het internet jij met je website het beste kunt staan. Dus op welke andere websites. En daarbij rekening houdend met het algoritme van bijvoorbeeld Google. Buiten die lijntjes gaan kan zomaar betekenen dat je een plek hoger of lager eindigt in de zoekresultaten. Daarom is het uitbesteden aan een specialist zeker aan te raden.

Hoe linkprofiel opbouwen?

Er zijn grofweg 4 manieren om je linkprofiel uit te breiden:
● Blogs plaatsen op externe websites
● Diverse startpagina’s verzoeken om een backlink te plaatsen
● Linkruil aangaan met eigenaren van relevante websites, veelal partners
● Publiceer waardevolle content op je eigen website, waar andere sites naar verwijzen

Meer SEO factoren nodig

Wil je echt knallen in de zoekmachines, dan komt er meer bij te kijken dan alleen linkbuilding. Je moet er voor zorgen dat jouw pagina het beste is wat het internet te bieden heeft als het gaat om jouw dienst of jouw product. Qua inhoud, relevantie en ook dat het technisch goed in elkaar steekt. Loopt alles soepel, is de pagina snel, verwijs je zelf ook naar andere belangrijke pagina’s binnen jouw website, etcetera.

Ook linkbuilding uitbesteden?

Zoals je ziet is linkbuilding een onmisbaar element als je wilt scoren in de zoekmachines. Net zoals alle overige factoren van SEO is ook het vergaren van links een doorlopend proces. Linkbuilding uitbesteden? Verstandige keus! Tip: kijk dan even bij online marketingbureaus waar ze je ook op andere vlakken binnen SEO kunnen helpen.

Geef als eerste een reactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*