Waarom buitenreclame onmisbaar blijft

buitenreclame

Steeds meer mensen brengen tijd door op internet en sociale media. Instagram, snapchat en LinkedIn krijgen er dagelijks weer nieuwe mensen bij. Steeds meer bedrijven passen hun marketingmix aan. Ze focussen meer en meer op online adverteren op Google en sociale platformen. Bedrijven investeren ook in een goedlopende website. Om goed vindbaar te zijn zetten ze search engine optimization in. Veel mensen worden tegenwoordig online benaderd. Toch is het nog steeds heel belangrijk te zorgen dat je als bedrijf buiten aanwezig bent. Waarom? Dat lees je hier.

Men ontkomt er niet aan

Buitenreclame is al eeuwenoud. Iedereen is er dus al wel gewend aan geraakt. Op het internet kunnen advertenties als storend worden beschouwd. Men download adblockers om de advertenties niet te hoeven zien. Buitenreclame is geaccepteerd in het straatbeeld. Mensen vinden het niet storend om buitenreclame te zien. Naast reclame in de buurt van het bedrijvenpand zelf zie je ook dat bedrijven op andere plekken te zien zijn.

Op zoek naar een vlaggenmast voor je bedrijfsvlag?

Mensen besteden meer tijd door buiten

Mensen willen dingen beleven en gaan vaker naar buiten toe. De economie is groeiende de afgelopen 5 jaar. De winkelstraten en de snelwegen zijn voller door de toenemende welvaart. Het zou dus een gemiste kans zijn om niet meer aan buitenreclame te besteden. Buitenreclame is een massamedium. Vaak wordt de helft van de consumenten bereikt, in sommige gevallen bereik je zelf 90%. Het is zaak om een goede plek uit te kiezen waar je de buitenreclame plaatst of projecteert. Het moet een plek zijn waar veel mensen uit je doelgroep passeren.

Aansturen op interactie en involvement

Tegenwoordig zijn reclamezuilen, reclameborden of billboards minder statisch vergeleken met vroeger. Tegenwoordig is het een groot digitaal scherm dat eigenlijk merkgerichte content verspreid richting de doelgroep. Reclameborden projecteren tegenwoordig reclame op basis van live doelgroepdata. De boodschap of een product van een bepaald merk wordt aangepast aan het passerende publiek.

Minder is meer

Buitenreclame wordt algemeen geaccepteerd, dat wil echter niet zeggen dat er tegengas wordt gegeven. Opeenhoping van reclameborden en reclamezuilen wordt tegengegaan. Mensen zien dus minder reclame op zich afkomen als ze door de binnenstad lopen. Toch geven bedrijven meer uit aan buitenreclame. De impact van een reclamebord en reclamezuil neemt dus toe.