4 december 2021

Waarvoor kun je contact opnemen met een online marketing bureau

2 min read

Het aantal online marketing bureaus is de afgelopen jaren fors in aantal gestegen. Dagelijks komen er nieuwe bedrijven bij die vervolgens erg snel groeien. Het is begrijpelijk dat je hierdoor wilt weten wat zo’n bedrijf precies doet. In dit artikel wordt er uitgelegd waar online marketing bureaus zich mee bezighouden en waar je ze voor in kunt schakelen. 

 

Een website laten maken

Een van de zaken waarvoor je een online marketing bureau kunt inschakelen is het laten maken van een website. Bij een online marketing bureau heb je de keuze uit diverse templates. Zij zorgen er vervolgens voor dat de site netjes wordt aangekleed en qua snelheid wordt geoptimaliseerd. Daarnaast kun je ook alle teksten laten schrijven door een online marketing bureau. Hierbij wordt er gekeken naar de wensen van bezoekers, maar ook naar waar zoekmachines naar kijken. 

 

Linkbuilding extern

Een ander belangrijk onderdeel waarmee online marketing bureaus zich bezighouden is linkbuilding. Bij linkbuilding wordt er gezocht naar sites met de juiste domein autoriteit. Als je vanaf een site linkt met een erg hoge domein autoriteit, dan heeft dat een erg positief effect op je score in de zoekmachines. Het vinden van de juiste sites is een vak apart. Hier dien je de juiste tools en kennis voor te hebben. 

 

Linkbuilding intern

Linkbuilding vindt niet alleen plaats met sites onderling. Het is namelijk ook belangrijk dat er voldoende intern wordt gelinkt. Dit houdt in dat de verschillende pagina’s op een site naar elkaar linken. Dit levert meerdere voordelen op. Een belangrijk voordeel hiervan is dat de link juice verdeeld wordt over meerdere pagina’s. Dit is gunstig voor de positie in Google. Daarnaast is het ook gunstig voor het creëren van kopende klanten. Je kunt namelijk bezoekers naar de voor jou belangrijkste pagina linken. 

 

Social media campagnes

Naast de website zelf houden online marketing bureaus zich vaak ook bezig met social media campagnes. Via diverse kanalen verspreiden ze de boodschap van jouw bedrijf. Dit is zowel gunstig voor directe en indirecte resultaten. Zo kun je direct potentiële klanten benaderen, maar zorgt het er daarnaast ook voor dat de autoriteit van je site stijgt. Hierdoor komen mensen die via de zoekmachines op zoek zijn naar iets dat jij aanbiedt, eerder bij jou terecht. Het is dus zeker aan te raden om ook campagnes te laten lopen via social media. Houd er wel rekening mee dat elk onderdeel van de online marketing vraagt om een investering. 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *